Wednesday 2 November 2011

Maap, entry melalut.....

Boleh tak kalau aku tak nak wat intro yang melalut??

Peeps, aku juz nak HIGHLIGHT kan cini something...aku ni menulis blog, and bukan nye nak wat buku atau novel...
This is my official site...yup its MINE....so suke hati aku la kan aku nak wat ape pon dengan site aku ni...

Ehhh lari topik...ehhh korang layan je la aku tulis RANDOM things ni...



Kalau ko nak bagi pandangan, make sure ko boleh menerima pandangan...


Hey hello, ko tahu nak kritik and keji blog orang lain?? what if kalau orang lain KUTUK blog ko pulak...ko rasa sonok tak?? Ko langsung tak pikir kan, wat-wat orang tu susah-susah tempah, bayar banyak-banyak semata-mata nak the best blog...but senang-senang je mulut ko nak KONDEM blog tu kan...

Ko ingat die boleh nak puas kan hati sume orang?
kalau ko tak suke, tak semestinye orang lain tak suke...
What if ade orang cakap, "ehhh blog ko ni sumpah JUNK"...
agak-agak ko nak delete tak blog ko tu???




Tak salah kalau nak tegur orang BODOH, tapi mesti la sesuai...


Kalau ko tu pandai, mesti ko leh pikir kan?? nak tegur orang biar ikut kesesuaian...

contoh??
Ko nak tegur penagih dadah bayar zakat?? daripada die bayar zakat, beh baik die beli "nyawa" die...faham??
tu yang aku maksud kan dengan KESESUAIAN...
Ko nak tegur blog orang, sedangkan orang tu memang dengan cara yang camtu...
contoh?
Blogger tu dah biasa menulis guna "ko aku", tapi ko tak leh time...ko suruh die cakap more proper...guna "awak saya"




Ko suruh blog ala-ala Encyclopedia tulis bahasa rojak?


Ko ni pelik-pelik la....setahu aku la kan, aku tak penah tengok Encyclopedia guna bahasa rojak...
"Apo ado di sebalek angkaso lopeh tu??"
VICE VERSA...
ko nak suruh orang tulis  proper with correct Grammar and tatabahasa sedang kan ni blog santai??
"Dasawarsa ini, saya berasa sangat rindu terhadap si dia...apakah?? ohhhh apakah??"







Nak KOMEN English orang lain?? Ape Bahasa Melayu ko dah cukup baik nak komen other language??


Ehhh ko nak aku menulis dengan ayat yang cukup cantik?? Honestly said, aku time je PEMBETULAN korang terhadap kesilapan Grammar aku...aku admit aku memang TAK PANDAI pon nak spekeng-spekeng ni..ohhh Grammar?? totally suck !! Kalau ko tegur, aku betul kan..
Tapi agak la kan, tak kan salah eja pon nak kecoh...segala tense ko nak cakap...aku dah penat la nak belajar benda alah tu waktu SEKOLAH RENDAH !!

Nak cakap Grammar? Spelling??
Apa ko ingat TATABAHASA and EJAAN ko dah cukup betul??

Ni la melayu, kerek sangat...
Ko nak PERFECT in English...tapi Bahasa Melayu ko...tunggang langgang gak...
See..sebelom korang nak speaking in English, mesti korang susun ayat...Kadang-kadang tak KONPIDEN sebab takut-takut kena gelak sebab Grammar salah....betul tak??

Tapi penah tak korang risau dengan TATABAHASA korang sebelom bercakap in Malay??



Blog tu menggambar kan pesonaliti blogger...


See...kalau ko rasa blog tu SEMAK and SAKAI...dengan widget penuh-penuh tu...ko leh judge kn owner die camne?? wahh dengan lagu pe sume....*aku cakap diri sendiri
Kalau blog tu plain je...suram...pon korang leh judge...betul??
What if blog yang PENUH IKLAN pulak?? ehh macam-macam la...

Then nape nak kecoh sangat...kalau tak suke, juz leave it !!
Pada aku, yang penting content k...




Ishhh first time aku marah and give shit in my own blog...korang baca pon korang tak suke kan...
mana tahu ade kena kat batang hidung sape-sape kan...
SORRY !!

Benda dah lepas dah la...jangan nak datang blog aku, then cari gaduh lagi....aku ade usik ko ke??


Isu blog and blogger, isu FOLLOW AND FOLLOW ME BACK, isu deco blog dll...ni sume ISU LAPUK !! dah ramai dah yang bahas kan, dok kondem sana sini....tapi tak de pape kan?? then nape nak buang masa post isu yang sama??


SORRY ONCE AGAIN !!!!
Im not a bitch, I juz speak truth !!

1 comment:

Unknown said...

saya kata saya suka entry nie.. :D