Tuesday, 11 October 2011

Manusia::Malaikat::Syaitan


Manusia ::: Eh, dah subuh dah ??
Malaikat ::: Bangun lah wahai anak Adam, tunai kan solet subuh mu...
Syaitan ::: Alahhhhh sekejap la, mengantuk ni...awal lagi ni...zZzZz


Manusia ::: Nak makan, lapar la....
Malaikat ::: Wahai anak Adam, mulakan lah dengan Bismillah...
Syaitan ::: Ahhh, tak payah lah...lapar ni !! makan saja, sedap tu !


Manusia ::: Hari ni nak pakai ape yer ???
Malaikat ::: Wahai anak Adam, pakai lah pakaian yang menutup aurat ...
Syaitan ::: Ehhh panas la, tak de style langsung....Nampak kampung !!


Manusia ::: Alamak !!! dah lewat ....
Malaikat ::: Bersegera lah wahai manusia, nanti terlewat ke pejabat ....
Syaitan ::: Haa?? awal lagi ??? mmmm...aah ?? Suruh je la si Simpulan tolong punch kan...


Manusia ::: Azan sudah kedengaran....
Malaikat ::: Wahai anak Adam, bersegeralah menunai kan kewajipanmu....
Syaitan ::: Baru piukul berapa...rilex la dulu....awal lagi ni, tengok TV jap la....


Manusia ::: Eh..eh..tak boleh tengok ni...berdosa....
Malaikat ::: Wahai anak Adam...alihkan lah pandangan mu sesungguhnya Allah Maha melihat dan Maha mengetahui
Syaitan ::: Perrghh best tu...rugi ooo kalau tak tengok...rezeki depan mata !


Manusia ::: Saudaraku sedang melakukan dosa....
Malaikat ::: Wahai anak Adam, cegah la ia....
Syaitan ::: Apa kau sibok ?? Jangan jaga tepi kain orang ! lantak pi la sama die....


Manusia ::: Elok kalau aku sampai kan nasihat ni kat orang lain....
Malaikat ::: Wahai anak Adam,nasihat-menasihati la sesama kamu...
Syaitan ::: Sendiri pikir la, semua dah besar...wat ape nak susah-susah....pandai ko la...



Manusia ::: Aku telah berdosa.....
Malaikat ::: Wahai anak Adam, bertaubat la kamu sesungguhnye Allah Maha pengampun !
Syaitan ::: Tangguh lah dulu, lain kali boleh taubat ...muda lagi kan....lagipun hidup hanya sekali, so kite enjoy !!!


Manusia ::: Kalau pergi mesti seronok kan....
Malaikat ::: Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpaling lah dari jalan itu...
Syaitan ::: Rilex la, tak de sape yang tahu....jooommm la !!!


Manusia ::: uhhh letihnye hari ni....tak solat lagi ni -__-"
Malaikat ::: Wahai anak Adam, taati lah Allah dan Rasul-Nya...Kebahagian di dunia dah akhirat adalah milikmu...solat wajib keatas mu...
Syaitan ::: Ehh anak Adam, ikut la aku !! kite cari bahagia dunia dulu la, akhirat jap lagi boleh pikir ...




SEKARANG ANDA ADE 3 PILIHAN :::

Manusia ::: Patut ke aku biar kan article ni tetap kat sini je??
Malaikat ::: Ingat kan pada kawan yang kamu kenal...sebarkan la !!
Syaitan ::: Tak payah la sibuk-sibuk...panjang meleret camni bukan nye ade orang nak baca...kasi DELETE !


Renung-renungkan...and selamat beramal ~~

4 comments:

cik fyza said...

pilih la mana yg baik dan mana yg buruk sbb tu ALAH beri kita akal

Izyan Yan Cinnamon said...

btl2..saya sependapat dengan fyza

~s U e y ~ said...

terbaeklaa.so.buat keputusan yang terbaek dlm hidup.~!

Youpie Eppy said...

CIK FYZA & IZYAN :: setuju...yg pnting hati.... :)


SUEY :: bertindak gune akal and iman :)